טליה לוי טיטיון-פסיכולוגיה חיובית ושינוי התנהגות  
רח' בן יוסף 30/9, רמת אביב
רח' רמברנדט 11, תל אביב
טלפון: 072-2575-174
 
     צור קשר עכשיו:           
 
 
 
  תחומים
 
פסיכולוגיה חיובית  
פסיכולוגית קלינית  
היפנוזה עצמית  
היפנוזה  
 
  היפנוזה עצמית
 
קטעי האזנה - לחץ כאן
 
 
 
   צור קשר:

  רח' בן יוסף 30/9,  רמת אביב
  רח' רמברנדט 11, תל אביב

 072-2575-174

  חפשו אותנו בפייסבוק »

 
 
 
מעשן? סובל מעודף משקל? רוצה לשנות הרגלים?

הרשם וקבל טיפ שבועי
לשינוי הרגלים!
       
 

גמילה מסוכרים ופחמימות

 

 

 
גמילה מסוכרים – לעבור לסוגים בריאים

גוף האדם זקוק לסוכרים בכדי לפעול כהלכה. הסוכר הוא חומר תזונה חשוב למוח, וגם ספק האנרגיה המשמעותי עבור השרירים. לכן, אי אפשר לוותר עליו. יחד עם זאת, צריך לשאול: איזה סוג סוכרים אנחנו צורכים, ובאיזה כמות. שני אלה צריכים להיות מבוקרים.


התמכרות לסוכרים

הסוכר הלבן ותחליפיו המלאכותיים הם חומרים בעלי טעם מתוק, שהינם חסרי כל ערך תזונתי לגוף, ויכולים לגרום להשמנה ולמחלות אחרות. בנוסף, צריכת סוכרים ממריצה את הגוף באופן מיידי, אך לטווח קצר ביותר, ולאחר מכן, חלה ירידת אנרגיה. באותה המהירות שהיא עלתה - כך היא יורדת. יחד עם זאת המוח ובלוטות הטעם מתרגלים למתוק – ודורשים אותו.


גמילה מסוכרים – גמילה חלקית

כאמור, הגוף זקוק לסוכרים, לכן, אי אפשר לוותר עליהם, ולהוציא אותם לגמרי מן התפריט, לעומת גמילה מסיגריות או אלכוהול שהם חומרים שהגוף אינו זקוק להם כלל. לכן, בתהליך גמילה מסוכרים, מחליפים את הסוכר הלבן, הפשוט, חסר הערך התזונתי, בסוכר אחר, סוכר טבעי, אשר בריא יותר לגוף. בתהליך הדרגתי (ולא דרסטי!), מחליפים את סוג הסוכר שצורכים לסוכר בריא, ובלוטות הטעם מתרגלות אל אותו סוכר, כך שהגוף מקבל את החומרים להם הוא זקוק לשם תפקוד, מבלי לגרום לו נזקים.

בנוסף, חשוב להיות מודעים לכמות הסוכר אותו צורכים. בכמויות קטנות וסבירות אין בסוכר נזקים בריאותיים. אלה מתחילים להופיע כאשר צורכים כמויות גדולות מידי של סוכר, ואלה מצטברים בו כמו "מחסן".


גמילה מסוכרים – סוכרים בריאים

סוכרים בריאים, אותם כדאי לצרוך, ואליהם כדאי לעבור בתהליך הדרגתי הם סוכרים אשר נמצאים באופן טבעי בפירות: תפוח, אגס, ענבים ושאר הפירות הטריים, ושוב, חשוב להדגיש כי צריך להיות מודעים למינון, ולא לעבור את הכמות המומלצת של 2 עד 3 מנות פרי, על מי המשקל האישי. אפשר לצרוך פירות יבשים, אך לא את אלה המעובדים ומשומרים בסוכר.

ממתיקים טבעיים נוספים הם: דבש, סילאן תמרים, סירופ מייפל אמיתי (!) וסטיבה. אלה מכילים מרכיבים טבעיים חשובים לגוף כמו: ויטמינים, מינרלים, פרופוליס וחומצות אמינו, יחד עם זאת, גם אותם אסור לצרוך בכמויות גדולות, כי אז הם יכולים אפילו להזיק.

 
 
 
גמילה מפחמימות
 
התמכרות פירושה צורך בלתי נשלט לחומר כלשהו: אלכוהול, ניקוטין, סמים ואפילו פחמימות. בהקשר לניקוטין או לאלכוהול, תהליך של גמילה צריך להוביל לאפס שימוש, כי מדובר בחומרים שהגוף לא זקוק להם כלל. לעומתם, לפחמימות הגוף זקוק, ולכן, גמילה מפחמימות איננה הפסקת צריכה של פחמימות אלא שינוי הרגלים מבחינת סוג הפחמימות אותן צורכים, ומבחינת הכמות הנצרכת.


התמכרות לפחמימות

כמו כל התמכרות, גם התמכרות לפחמימות היא התמכרות שיש בה גם היבט פיזיולוגי וגם היבט פסיכולוגי, וכאשר חושבים על גמילה מפחמימות, צריך לטפל בשני ההיבטים במקביל, אחרת הגמילה תיכשל.

התמכרות לפחמימות היא רעב, אשר כולל תשוקה חזקה לאכול מאכלים עשירים בפחמימות: מאפים מתוקים ומלוחים, פסטות, תפוחי אדמה, תירס, אורז, קטניות, סוכר וממתקים. פחמימות מתפרקות בגוף שלנו לסוכרים, מה שמצריך הפקת אינסולין מוגברת בגוף. בנוסף, התפרקות הפחמימות לסוכרים מעלה את כמות הסרוטונין באופן מהיר, וכך ממריצה את הגוף, וגורמת להרגשה טובה, יחד עם זאת, באותה מהירות הסוכר גם נעלם, וההרגשה הטובה והמרץ נעלמים גם הם, ואז יש עייפות גדולה, וצורך להספקה נוספת של פחמימות באופן מיידי.


גמילה מפחמימות פשוטות

כאמור, אין גמילה מלאה מפחמימות, כי הן אחת מאבני היסוד שהגוף זקוק להם, יחד עם זאת, חשוב לצרוך פחמימות פחות מזיקות ובצורה מבוקרת. מדובר בתהליך לא מהיר שמומלץ לעשות אותו תחת הדרכה צמודה או קבוצת תמיכה, בכדי לטפל בהיבטים הפסיכולוגיים של ההתמכרות לפחמימות, בכדי לקבל עזרה מ- פסיכולוגית קלינית, אם מגיעים לנקודת שבירה.

חשוב ללמוד לצרוך פחמימות מורכבות ולא פשוטות, כאלה אשר מתפרקות בגוף ונספגות בו בתהליך איטי, ואין עלייה ונפילה מהירים של סוכרים. מה ששומר על רמה מאוזנת של סוכר לאורך זמן הן פחמימות מורכבות כמו: קמח מלא, אורז מלא,  שיבולת שועל ועוד. אלה גם עשירים בוויטמינים ובמינרלים. מומלץ לאכול מספר ארוחות קטנות במשך היום, ולא ארוחות גדולות במרחקי זמן ארוכים, וכמובן לוותר לגמרי על כל הממתקים למיניהם. מומלץ לשלב בתהליך של גמילה מפחמימות גם פעילות גופנית מבוקרת אשר מעלה את מצב הרוח ונותנת תחושה של מרץ ואנרגיה, ועוזרת גם לירידה במשקל.


גמילה מעישון
 
 
 
 
 
  טליה לוי טיטיון
פסיכולוגיה חיובית ושינוי הרגלים
  בריאות הנפש    |    מצוקה נפשית    |    שליטה פנימית    |    חקר הצלחות    |    פיתוח מנהלים    |    התפתחות אישית
צור קשר:  רח' רמרנדט 11, תל אביב, רח' בן יוסף 30/9,  רמת אביב,  טלפון: 072-2575-174,  טלפקס: 077-3015051
 
 
כל הזכויות שמורות לטליה לוי טיטיון Talia.tytiun@gmail.com
אבחון פסיכו דידקטי |  חוות דעת פסיכולוגית |  חרדות נפשיות |  טיפול בהתמכרויות לסיגריות |  טיפול קוגניטיבי התנהגותי |  פסיכולוגית בתל אביב |  אבחון פסיכולוגי |  חרדות טיסה |  טיפול בדיכאון |  טיפול בהתמכרות לסוכרים |  פחד ממקומות סגורים |  פסיכולוגית |  טיפול בהיפנוזה עצמית |  פסיכולוגית בת"א |  פסיכולוגית קלינית בתל אביב |  היפנוזה לגמילה מעישון |  היפנוזה לדיאטה |  קלסטרופוביה |  פסיכולוגית קלינית בת"א |  פסיכולוגית קלינית לבני נוער |  פסיכולוגית קלינית לחרדתיים |  פסיכולוגית קלינית לטיפול נפשי |  פסיכולוגית לטיפול בבעיות נפשיות |  טיפול בהתמכרויות לניקוטין |  טיפול בהתמכרויות לסוכרים | 

קידום אתרים
 בניית אתרים